Задачею їх є формування правильної постави і тренування основних фізіологічних систем організму. Ці вправи також тренують вищі психомоторні центри, що управляють рухами, удосконалюють взаємозв’язану діяльність першої і другої сигнальних систем і вимагають свідомості, довільності, точності виконання.
Певна послідовність, в якій виконуються загальнорозвиваючі вправи, направлена на поступове залучення всього організму в діяльний стан, підвищення фізіологічних процесів, які сприяють його загальній життєдіяльності.
Перша група вправ направлена на розвиток і зміцнення м’язів плечового поясу. Вони сприяють розширенню і збільшенню дихального розмаху грудної клітки, укріплюють діафрагму, всю дихальну мускулатуру, викликають глибоке дихання, укріплюють м’язи спини, випрямляють хребет (сприяють зближенню лопаток).
Друга група вправ — для розвитку і зміцнення черевного пресу і ніг. Вони сприяють зміцненню м’язів живота, які оберігають внутрішні органи від струсу при інтенсивних рухах (стрибки, зістрибування і т. п.). Ці вправи розвивають м’язи ніг і зведення стопи, перешкоджають застою крові у венозних судинах (напівприсідання, присідання і т. д.).
Третя група вправ — для розвитку і зміцнення м’язів спини і гнучкості хребта. Ці вправи впливають на формування правильної постави і сприяють розвитку гнучкості хребта при нахилах тулуба вперед і в сторони, а також при поворотах вправо, вліво і обертанні тулуба. При цьому основна умова останньої вправи – забезпечити гнучкість хребта, для цього доцільно закріпити положення тазу при виконанні вправи сидячи, схрестивши ноги або зафіксувати їх при стійці ноги нарізно (при обертанні тулуба).
Таким чином, вказаний підбір вправ, що використовується одночасно, надає всесторонню зміцнюючу дію на організм дітей молодшого шкільного віку. Виконання загальнорозвиваючих вправ, які вимагають точності, чіткості, певної розчленованості і в той самий час цілісності, сприяє вихованню уваги, волі, цілеспрямованості, гальмівних реакцій, уміння погоджувати свої рухи з діями і рухами всього колективу дітей, орієнтування в просторі.
В молодшому шкільному віці використовують вправи з набивними м’ячами, гімнастичними палицями, обручами, скакалками, на гімнастичній лаві та гімнастичній стінці. Вправи з набивними м’ячами більш корисні для розвитку сили м’язів, формування стопи, розвитку диференціювання м’язової напруги.
Вправи з гімнастичними палицями доступні дітям молодшого шкільного віку. Зі всіх предметів гімнастичні палиці використовуються частіше, оскільки вони особливо конкретизують сприйняття рухів, значно підвищують фізичне навантаження, впливають на формування постави.
Немає коментарів:
Дописати коментар